nedeľa , 29 marec 2020
Domov > Články > Zdravá strava v dnešnej dobe? Je to drina, ale Vaše zdravie za to stojí!

Zdravá strava v dnešnej dobe? Je to drina, ale Vaše zdravie za to stojí!

Share Button
Salat

Foto zdroj: http://www.freedigitalphotos.net; Autor: James Barker

Voľakedy bolo niektorých potravín nedostatok. Dnes ich síce máme plné supermarkety, vyberať si však treba starostlivo. Mnohé potraviny by sa nimi ani nazývať nemali a žiaľ konzumujeme ich na dennej báze a ani netušíme, čo pekný obal zakrýva. Poradíme vám, na čo si dávať pozor pri ich nakupovaní a zároveň vám poskytneme cenné rady, ako žiť zdravšie.

Na úvod 3 strašiaky a na záver si dáme zopár tipov na uvoľnenie

  1. Pozor na GMO!

Geneticky modifikované potraviny sa ako zložky nachádzajú v mnohých výrobkoch, ktoré bežne konzumujete a ani o tom neviete. Viac sa o potravinách, ktoré na našom trhu môžu obsahovať geneticky modifikované prísady, ako aj o tom, čo konzumácia takýchto potravín spôsobuje, dočítate na http://www.2012rok.sk/wp/2012/18212-geneticky-modifikovane-potraviny-hrozba-pre-nase-zdravie

  1. Pozor na cukor!

Veľmi pekný článok o možných následkoch konzumácie cukru bol zverejnený na eTrend: http://ekonomika.etrend.sk/ekonomika-slovensko/trpela-som-abstinencnymi-priznakmi-zbavit-sa-cukru-je-mimoriadne-tazke.html

Nie je jednoduché cukor úplne vylúčiť, pretože sa nachádza aj v omáčkach, kečupoch, konzervovaných výrobkoch, zaváraninách, džemoch, slaných tyčinkách, či dokonca v zemiakových čipsoch. Najjednoduchší spôsob, ako zahnať chuť na sladké, je dopriať si občas nesírené a nesladené sušené ovocie, ktoré kúpite v Bio obchodoch. Väčšinou ani nie je drahšie ako bežne dostupné sírené sladené sušené ovocie v Supermarketoch. Cukor je možné nahradiť medom, obilným sladom, stéviou a mnohými ďalšími zdravšími prírodnými sladidlami. Namiesto sladkostí či sladeného jogurtu si ráno nalačno alebo pred jedlom doprajte čerstvé ovocie, ktoré je svojimi účinkami zdraviu veľmi prospešné.

  1. Nie je mäso ako mäso

Pán Miroslav Spišiak bol oblastným riaditeľom pre východnú Európu vo firme dodávajúcej pomocné suroviny výrobcom potravín a neskôr sa začal angažovať na strane spotrebiteľov. Odhalil pre niekoho možno až šokujúce fakty: http://zivot.azet.sk/clanok/13981/klamstva-o-potravinach-krmia-nas-hnusom-tvrdi-clovek-z-brandze

A teraz nádych a výdych a ideme na tipy, ktorých dodržiavanie vám prinesie vytúžené ovocie v podobe vášho zdravšieho JA:

  1. Ráno po prebudení by sme mali vypiť pohár teplej vody s pár kvapkami citrónu a aj počas dňa treba dodržiavať pitný režim a nepiť sladené, perlivé, či chladené nápoje.
  2. Ovocie by sme mali jesť nalačno alebo hodinu pred jedlom, nie však po jedle.
  3. Na jar a v lete, prípadne ešte na jeseň by sme mali jesť veľa zeleniny a v zime je lepšie sa vyhnúť konzumácii exotického ovocia a siahnuť skôr po cibule, cesnaku alebo po mrkve.
  4. Orechy, semená, za studena lisované oleje, strukoviny a kvalitné celozrnné obilniny by mali byť stálou súčasťou nášho jedálnička.
  5. Strava by mala byť pestrá. Vhodné je striedať rôzne strukoviny a celozrnné obilniny a konzumovať ovocie a zeleninu všetkých farieb.

Cenná rada na záver: niet nad doma s láskou navarené jedlo, pretože viete, aké suroviny ste pri príprave použili, akým spôsobom ste ho uvarili a koľko lásky ste do neho vložili 😉

4486 Zobrazené celkovo 2 Zobrazené dnes

O autorovi Zuzana Jančoková

Zuzana Jančoková
Teším sa, smejem sa, milujem a robím to, čo ma baví. Mám rada ľudí a som šťastný človek. No nebolo to vždy tak. Zdravou stravou som dosiahla okrem zdravia a energie aj duševnú pohodu. Šťastie a zdravie spolu úzko súvisia a jedno bez druhého nie je ono. Schopnosť lieciť sa máme v sebe, len jej treba uvoľniť cestu a načúvať svojmu telu. Chcela by som všetkým, ktorí v sebe cítia potrebu vo svojom živote niečo zmeniť, pomôcť cestou inšpirácie.