utorok , 12 december 2017
feng-shui-468x606.jpg
Domov > Články > Ľubica Pelachová: Videnie bez očí je existujúca schopnosť nášho mozgu

Ľubica Pelachová: Videnie bez očí je existujúca schopnosť nášho mozgu

Share Button

IMG_7562Vyrastáme s určitými presvedčeniami, že to, čo vidíme, čo počujeme alebo čo sa od rodičov a v škole naučíme, bude tvoriť našu realitu. Keď sa občas v našom živote objaví záhadný jav alebo človek s určitými pre nás vzácnymi schopnosťami, považujeme to za zázrak či dar od Boha. Nie každého však napadne myšlienka, že je to normálne a môže sa to naučiť takmer každý z nás a predovšetkým deti, pretože tomu ľahšie uveria a nevytvárajú si preto dopredu bariéry. Jednou takouto prirodzenou vlastnosťou ľudí je videnie bez očí. Ako je to možné a ako na to? Ľubka Pelachová, sympatická certifikovaná lektorka Školy intuície, nám prezradí viac a nie len o tom…

Ľubka, aký je Váš príbeh, vďaka ktorému ste sa stali takou, aká ste a ktorý Vás priviedol k Vašej veľmi zaujímavej práci?

Môj príbeh? Celkom bežný … Som hľadajúci človek… okolnosti môjho života ma vedú vždy tam, kde mám byť. Postupne zisťujem, že nie sú náhodné a každá udalosť v mojom živote vždy mala svoj hlbší význam, z ktorého som sa mala čo naučiť a tak sa posunúť ďalej. Každé miesto, na ktorom som žila, mi malo čo odovzdať. S každým človekom, ktorého som stretla, sme si mali čo vymeniť. Takto som sa dostala aj k mojej súčasnej práci, bola som v správnom čase na správnom mieste – čo nebola náhoda, ale práve intuícia, ktorá ma tam doviedla. O rozvoji intuície sú aj naše kurzy :) Toto sa učíme, nechať sa viesť svojim vnútorným hlasom a byť v správnom čase na správnom mieste…

Čo všetko zahŕňa Vaša práca?

Spolu s ostatnými členmi nášho tímu pracujeme na projekte 3balance academy , ktorý sa snaží poukázať ľuďom na potrebu rovnováhy, harmónie. Rovnováha ľavej a pravej hemisféry nášho mozgu je vďaka súčasným postojom spoločnosti nedocenená… Na školách sa učia deti len to, čo sa dá experimentálne dokázať, veľmi málo času sa venuje rozvoju pravej hemisféry a jej funkcií. V podstate na školách sa vôbec nekladie pozornosť na rozvoj intuície, ktorá je našou prirodzenou schopnosťou. Učíme sa veriť len tomu, čo vieme zachytiť svojimi piatimi zmyslami. Pritom intuícia, náš šiesty zmysel, by pri jej pravidelnom používaní mohla byť plnohodnotný príjemca informácií o okolitom svete a o sebe. Tak ako ostatných 5 zmyslov… Preto sme sa rozhodli ponúknuť semináre, na ktorých učíme ľudí počúvať svoj vnútorný hlas, učíme ich techniky, ako tohto svojho neviditeľného poradcu zobudiť a začať počúvať. Semináre robíme pre deti aj dospelých. Technika aktivácie intuície pre deti je extrémne zaujímavá – na začiatku sa deti totiž naučia vidieť bez použitia očí.

Na akom princípe to celé funguje?

Videnie bez očí je existujúca schopnosť nášho mozgu. Najľahšie sa aktivuje deťom. Stretneme sa s viacerými hypotézami, ako to vlastne funguje. Najpravdepodobnejšou teóriou je, že obrazový signál je prijímaný pomocou orgánu zvaného epifýza, šišinka medzimozgová. Táto je schopná reagovať na svetlo, jej funkciou je aj produkcia melatonínu, ktorý sa tvorí iba potme. To znamená, že epifýza reaguje na svetlo a tmu. Epifýza má zároveň štruktúru ako ľudské oko. Podľa starých učení je to práve tento orgán, ktorý pomohol napájať sa ľuďom na mimozmyslové informácie.

Čo všetko sa môžeme tréningom intuitívneho vnímania naučiť?

Pri tréningu intuície pomocou týchto techník si uvedomíme, ako a kde nám telo dáva odpoveď na naše otázky. Nie každý má totiž rovnaký signál v tele. Niekto to cíti v srdci, iný v solar plexe, ďalší vidí dokonca obraz a niekto iný túto informáciu proste VIE. Na začiatku tréningu môžeme mať pocit, že iba tipujeme, ale postupne objavíme súvislosti a podobné znaky v odpovediach prijatých mimozmyslovo. Tieto znaky začneme sledovať a utvrdzovať sa v ich správnosti.

S kým sa Vám pracuje lepšie? S deťmi alebo s dospelákmi?

Mne osoZofka a Barborka LMbne sa pracuje vynikajúco s deťmi – povolaním som učiteľka, ktorá odbehla od školstva, vyskúšala mnohé povolania a zakotvila opäť pri deťoch. Deti sú sami osebe veľmi intuitívne a mám pocit, že niekedy sa učím ja od nich :). Mojou úlohou je deťom povedať, že svojej intuícii môžu spokojne veriť, že ju musia zveľaďovať, pretože inak ju zabudnú používať. Na kurze sa učíme intuitívne vidieť bez očí a robíme rôzne techniky na tréning intuície, telepatie, vnímania na diaľku, rozvíjame koncentráciu detí a ich schopnosť pracovať kolektívne ako jeden tím, jedna bytosť.

Aké boli reakcie ľudí, keď ste ste im rozprávali o Vašej práci? Boli prekvapení a skeptickí alebo naopak nadšení a chceli si to vyskúšať na sebe?

Ľudia reagujú väčšinou nadšene – možno najskôr neveriacky, ale po krátkej skúsenosti dostanú eufóriu, keď si uvedomia, že všetko môže byť inak!!! Že nielen to, čo sme sa doteraz dozvedeli o sebe, je pravdivé. Že sme schopní zázrakov. Ženy majú k týmto témam bližšie. Stáva sa nám, že po kurze si ocko musí ísť dať najskôr frťana, aby spracoval, že jeho dieťa ho zrazu vidí v nepriehľadnej maske. Samozrejme, stretli sme sa už aj s reakciami, že je to podvod, ale každý má právo na svoj názor. Sú to anonymné komentáre pod videami, ktorými nie je dôvod sa nejak vážne zaoberať. To by nebol svet svetom, keby sa nenašli takí, ktorí budú veriť len dôkazom od vedeckej obce. Títo ľudia sa môžu aj stretnúť s dieťaťom, ktoré im prečíta knihu bez použitia očí a aj tak tomu neuveria. Je to ako v tom vtipe, že Náco zbadal žirafu, poprezeral si ju a potom zahlásil „aj tak neverím, že také zviera existuje!“ :)

Ako môžu deti využiť tieto danosti?

Sme v kontakte s rodičmi detí, ktoré absolvovali kurz. Máme od nich krásne spätné väzby. Tieto deti sú omnoho intuitívnejšie, empatickejšie…vedia sa nacítiť na rodičov bez toho, aby ich videli – vedia, čo rodič práve cíti. Rodičia si ďalej všímajú, že sa ich deti ľahšie rozhodujú a v konečnom dôsledku sa ich rozhodnutie ukáže ako správne. Mnohí rodičia si uvedomili, že ich deti sú predvídavejšie – vedia, čo bude ďalej v rozprávke, čo ide povedať kamarátka, čo sa spýta mama… jedno dievčatko v karate vie vykrývať údery bez toho, aby videlo, odkiaľ súper útočí, iný chlapček predpovedal, že do rána umrie ich pes a stalo sa. Ďalšie dievčatko zahlásilo mame, že sa v spánku učila slovíčka z angličtiny a ráno ich vedela… a mnohé iné zaujímavé epizódky… Tieto spätné väzby mi dávajú istotu, že táto práca má naozaj zmysel a to ma napĺňa radosťou.

Nebolo by na škodu, keby sa tieto prirodzené ľudské schopnosti rozvíjali aj v škôlkach či na školách. Myslíte si, že je to cesta skorej budúcnosti, alebo že náš vzdelávací systém na to zatiaľ ešte nie je pripravený?

Určite by bolo úžasné, keby deti mali v škole okrem memorovacích a logických predmetov aj také, na ktorých by trénovali práve tieto schopnosti. Potom by sa stali tieto veci samoFoto Boris waveboardzrejmosťou pre každého človeka, nebolo by to nič výnimočné… vyrástla by generácia mladých ľudí, ktorá vie, kadiaľ ísť, čo robiť, ako zmeniť svet … V školstve sú už lastovičky, mnohí učitelia sa snažia využívať nové kreatívne metódy, zapájať hrové techniky… Je to však málo oproti tomu, čo bude nový svet potrebovať. Problém je, že túto zmenu treba spraviť zhora, a to bude to najťažšie… myslím, že naša spoločnosť ešte nie je zrelá, treba veľa, veľa obrovských zmien vo všetkých oblastiach… Tu by som rada citovala p. Sorokina, ktorý napísal: „Nepoučiteľnosť sa prejavuje aj v bežnej nádeji, že sa dostaneme z krízy pomocou najrôznejších ľahkých, ale plytkých chytráctiev, bez akéhokoľvek základného preorientovania hodnôt, bez dôkladnej premeny myslenia a správania, bez trvalého osobného úsilia uskutočniť božské a tvorivé poslanie človeka.”

Ale veci sa postupne dejú a stále viac nadšených ľudí už reálne koná v oblastiach, v ktorých nám všetkým ukazujú, že sa dá žiť aj inak…

Aká je Vaša vízia do budúcnosti? Chystáte nové kurzy či projekty?

Vízia? Máme záujem zopakovať psychologický výskum, ktorý robila Ruská akadémia vied a tiež Univerzita v New Yorku. Chceme dokázať pozitívne účinky videnia bez očí aj na slovenskej pôde, tak ako ich prezentujú propagátori tohto spôsobu rozvoja intuície. Máme mnoho ideí, ako rozvíjať projekt 3balance academy, máme pripravené nové semináre pre deti aj dospelých. Radi sa však necháme viesť svojim vnútorným hlasom. Veríme, že nás povedie tým správnym smerom.

Vzdelávania nikdy nie je dosť a dobra je stále rýchlejšia. Čo by ste sa ešte chceli v živote naučiť?

Chcela by som sa naučiť správne rozhodovať, tak ako je to v súlade s mojim najvyšším dobrom, s mojim poslaním. Chcela by som bez zbytočných vnútorných zakolísaní ísť v prúde života, go with the flow… napĺňať svetlom život svojich najbližších, a tiež ďalších ľudí, ktorí o to budú stáť :)

Ďakujem Vám za krásny a inšpiratívny rozhovor.

Pre viac informácií o kurzoch 3BALANCE navštívte: http://3balance.sk/mozog/seminare/

 

16378 Zobrazené celkovo 7 Zobrazené dnes

O autorovi Zuzana Jančoková

Zuzana Jančoková
Teším sa, smejem sa, milujem a robím to, čo ma baví. Mám rada ľudí a som šťastný človek. No nebolo to vždy tak. Zdravou stravou som dosiahla okrem zdravia a energie aj duševnú pohodu. Šťastie a zdravie spolu úzko súvisia a jedno bez druhého nie je ono. Schopnosť lieciť sa máme v sebe, len jej treba uvoľniť cestu a načúvať svojmu telu. Chcela by som všetkým, ktorí v sebe cítia potrebu vo svojom živote niečo zmeniť, pomôcť cestou inšpirácie.

3 komentáre

  1. Dobrý den.
    Jsem ráda, že Ľubica Pelachová tak skvěle aktivuje dětem schopnost vidění se zavřenýma očima.

    Na konci lednu 2014 v Bratislavě se konal „učitelský“ kurz intuitivně informačního vnímání. Jedním z účastníků byla Ľubica.

    Výstižnou otázku položila Zuzana Jančoková: „Nebolo by na škodu, keby sa tieto prirodzené ľudské schopnosti rozvíjali aj v škôlkach či na školách. Myslíte si, že je to cesta skorej budúcnosti, alebo že náš vzdelávací systém na to zatiaľ ešte nie je pripravený?“

    Nebylo by to na škodu. Proto i nadále čas od času se konají kurzy pro ty, kdo chce byt učitelem intuitivně informačního vnímání http://karovina.cz/kurz-pro-ucitele/. Ale vzhledem k tomu, rodiče vychovávají děti, je organizován krátký, čtyřhodinový „kurz pro rodiče“ http://karovina.cz/kurz-pro-rodice/. Na tom kurze každý zájemce dostane základní informaci o tom, jak aktivovat schopnost vidění se zavřenýma očima, jak ji rozvíjet a podporovat. Děti takových rodičů budou lehce kráčet životem.
    S pozdravem a přáním úspěšného dne
    Tatiana Karovina

  2. Tatiana Karovina

    O alternativním vidění.
    Rok 2003. 29 října, Moskva. Střetnutí členů Ruské Akademii Věd v institutu vyšší nervové činnosti. Natalya Petrovna Běchtěrěva{1.} vystoupila s oznámením „O alternativním vidění“ http://www.galactic.org.ua/W-Bronnicov/b_l_i7.htm
    Uvádím několik citátů s maximální snahou zachovat původní smysl oznámení akademika Běchtěrěvé.
    „…Před třemi a půl lety se v laboratoři objevila novinářka-fyzik, Koroljova Taťána, a přinesla mi video, na kterém děti se zavázanýma očima jezdily na kole, hrály šachy, sbíraly po podlaze rozházené předměty, četli… No, a tak i navzdory skutečnosti, že jsem Koroljové Taťáně, jakožto fyzikovi a novináři, který nemá žádný zisk z toho, že mě oklame, důvěřovala, nemohla jsem natočenému jevu uvěřit…
    … Skupinu, která se zabývá aktivací alternativního vidění, jsme pozvali do ústavu…
    …Nehledě na to, jak dlouho jsem tento jev pozorovala a zkoumala, nebyla jsem schopna o jeho existenci nikoho, vyjma sebe, přesvědčit. Nejméně ze všeho podléhal přesvědčování náš ředitel, fyzik…
    …Všichni mi říkali, že nerozumím maskám, že mi prostě zblbli hlavu. I přesto, že jsme se skupinou provedli velmi mnoho testů behaviorálního pořádku…
    …Snažili jsme se pochopit, zda za tento jev vděčíme našemu mozku, nebo lidský mozek v tomto smyslu přeceňujeme?…
    …Učitelé alternativního vidění plní velmi obtížný úkol. Několik předchozích měsíců jsme dvakrát až třikrát týdně seděla vedle Lubovi Jurevny Ložnikové, když alternativní vidění aktivovala, a viděla jsem, kolik to dá práce neustále tiše, neúnavně a bez napětí v hlase opakovat to samé stále dokola…
    … Ovšem se mi zdá, že bylo dost ověřování, že je na čase daný jev předat k prozkoumání fyziologům…
    …Požádala jsem prezidenta, aby tento výzkum finančně podpořil, jelikož ho považuji za nesmírně důležitý…“
    Toto byly citáty z oznámení „O alternativním vidění“ N.P.Běchtěrěve.
    V časopise „Fyziologie člověka“ («Физиология человека» УДК 612 822 3, том 28 № 1, стр. 23-34 2002 г.) v roce 2002 byla zveřejněna zpráva o výzkumu, o kterém ve volné formě pověděla N.P.Běchtěrěva.
    “O takzvaném alternativním vidění nebo fenoménu přímého vidění“ http://www.scorcher.ru/mist/bronnikov/behtereva.htm
    Výzkum prováděli: Běchtěrěva.N.P. (Institut mozku člověka Ruské Akademii Věd), Ložnikova. L.J. (Mezinárodní Akademie Rozvoje Člověka), Daňko S.G. (Institut mozku člověka Ruské Akademii Věd), Meljučeva L.A. (Institut mozku člověka Ruské Akademii Věd), Medvěděv S.V. (Institut mozku člověka Ruské Akademii Věd, s ohledem na experimentální ověření existence fenoménu), Davitaja S.Ž. (Ředitelství programu „Vesmírní Akademie Člověkovědění“ ).

    V článku se podrobně popisuje metodika výzkumu a jeho výsledky. Kvalitní překlad je schopen udělat pouze odborník. Přeloženy jsou jen závěry:
    „1. Experimenty prokázaly existenci fenoménu takzvaného alternativního vidění.
    2. Bylo prokázáno, že aktivace alternativního vidění mění charakter EEG.
    3. Byl zaznamenán statisticky významný rozdíl mezi složkami EP v klasifikaci obrazů v konvenčním a alternativním vidění.“

    Jako teoretici tak i praktici: Běchtěrěva.N.P, Ložnikova L.J., Daňko S.G., Meljučeva L.A., Medvěděv S.V., Davitaja S.Ž., Pyťjev. J.P., Korotkov K., Smirných S., Bronnikov V., Děnisov N., Poljakov V., Solodovnikov M., Cibulina A., a další mají své hypotézy, každý má svoje úvahy, techniky, metody.

    Nicméně, jak ukázal Karl Raimund Popper, nestačí ověřit hypotézu. Hypotéza může být falsifikovaná. Z jednoho experimentu, což potvrzuje hypotézu, nevyplývá pravdivost hypotézy samotné.

    Jev je zaznamenán, ale není zkoumán.

    _______
    1. Natalya Petrovna Běchtěrěva (07.07.1924, Leningrad – 22.06.2008, Hamburk, Německo) – sovětský a ruský neurofysiolog. Akademik Akademie lékařských věd SSSR (1975). Akademie věd SSSR (1981). Od roku 1990 – vedoucí výzkumného centra “mozek” Akademie věd SSSR, a od roku 1992 – Ústav lidského mozku RAS (Petrohrad). MD, profesor. Je autorem asi 400 vědeckých prací (ve svazku. H. 18 monografie)
    Vnučka V.M.Bechtěreva.

    Sergej Smirnych, Tatiana Karovina
    2.10.2014

  3. Podvod! Kuzelnicky trik. Ale to si vsimol asi kazdy. “Uspesne” to je pri detoch prave pre to ze lahsie vidia medzerou medzi okuliarmi. Preto maju vzdy tak zvlastne natocenu hlavu. Taktiez tato metoda este nenaucila ziadne slepe dieta vidiet. Smutne ale je ze tyto ludia sa nehambia takto zneuzivat deti a hlavne dovercivost ludi co si taketo podvodne kurzy zaplatia.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

*