utorok , 11 december 2018
Domov > Články > JÓGA POČAS TEHOTENSTVA

JÓGA POČAS TEHOTENSTVA

Share Button
Joga v tehotenstve

Foto zdroj: http://www.freedigitalphotos.net; Autor: nenetus

Mnoho  žien sa dostane po prvýkrát k cvičeniu jógy práve v období tehotenstva. Nie je to náhoda. Samotné slovo jóga znamená „spojenie“ a obdobie tehotenstva je obdobím spojenia, a to nielen netehotným obecenstvom proklamovaným spojením matky s dieťatkom, ale predovšetkým spojením ženy samej so sebou, svojou intuíciou a vnútorným vedením. Prečo nás to spojenie samej so sebou tak priťahuje a zároveň tak funguje práve v tomto období? Niekde vo vnútri vieme, že deväť mesiacov sa pripravujeme na niečo výnimočné, k čomu sme boli stvorené, zároveň však nechápeme, prečo je to sprevádzané toľkým nepohodlím, predovšetkým v neskorších štádiách tehotenstva.

Mnohé ženy zistia, že jóga zlepšuje cirkuláciu a mobilitu a pomáha zvládať viaceré indispozície a ťažkosti v tehotenstve. To môže zahŕňať bolesti chrbta a bedier, únavu, zadržiavanie tekutín v tele, kŕče v nohách, zápchu, nespavosť, pálenie záhy, či kŕčové žily.

Predtým než sa Vaše dieťa narodí, jej/jeho zmysly sa vyvíjajú a sú stimulované pohybovaním a naťahovaním sa v jeho tekutom svete, pričom je dieťa spojené s Vami pupočnou šnúrou. Dieťa môže počuť Váš tlkot srdca a externé zvuky, spoznať Váš hlas a hlas Vášho partnera, môže cítiť teplo plodovej vody na svojej pokožke alebo môže cítiť, ako si masírujete brucho, môže rozlišovať chute a dokonca cítiť zmenu svetla cez zatvorené viečka. Spojenie matky s dieťaťom je neoddeliteľne formované počas deviatich mesiacov prirodzenou synchronizáciou rytmu obidvoch tiel, matky a dieťatka. Preto dáva zmysel, že Vaša pohoda má priamy vplyv na zdravý vývoj dieťaťa v maternici.

Jóga Vás učí ako dýchať hlbšie a účinnejšie, čo je jedným zo spôsobov ako pozitívne ovplyvniť Váš fyzický a mentálny stav počas tehotenstva. Prostredníctvom lepšieho dýchania dochádza k zvýšenému okysličeniu krvi, ktorá vyživuje Vás a Vaše dieťa a zároveň nachádzate hlbší zmysel relaxácie.

ČO ÁNO A ČO NIE POČAS TEHOTENSTVA

Pokiaľ  navštevujete bežné hodiny jógy alebo cvičíte jógu doma, je dobré dodržiavať určité bezpečnostné pravidlá:

  • vyhýbajte sa pozíciám, ktoré stláčajú alebo príliš namáhajú bruško;
  • nenaťahujte sa príliš. Vaše telo je počas tehotenstva zaplavené hormónmi, ktoré uvoľňujú väzy a kĺby;
  • od 14. týždňa tehotenstva sa vyhýbajte pozíciám ležiacim na chrbte dlhšiu dobu;
  • vyhýbajte sa opačným pozíciám, ako sú stojky na hlave a na rukách, iba ak ste veľmi skúsená jogínka, môžete v nich pokračovať;
  • spoliehajte sa na svoju intuíciu a ukončite každú pozíciu, v ktorej sa necítite dobre;
  • ak máte za sebou potrat alebo nejaké komplikácie v tehotenstve, poraďte sa so svojím lekárom alebo pôrodnou asistentkou predtým, než začnete cvičiť jógu alebo v nej budete pokračovať;
  • čo sa týka jógy alebo akéhokoľvek cvičenia, toto je obdobie kedy menej je viac.

Je ohromujúce, aké fit, agilné a kľudné sú ženy, ktoré pravidelne navštevujú hodiny tehotenskej jógy. Jóga pomáha dostať sa do najlepšej možnej formy pre výzvy spojené s pôrodom a ranným materstvom. Zároveň Vám dáva cenný nástroj, ako žiť teraz, vychutnať si a ctiť každý krok vzrušujúcej cesty, ktorou tehotenstvo rozhodne je.

http://centrumrafael.sk/cvicenie/maternity-joga/

KUPON_MAMICKA

1312 Zobrazené celkovo 2 Zobrazené dnes