nedeľa , 19 august 2018
Domov > Články > Spite správne, aj spánková poloha dokáže s vaším zdravím urobiť divy

Spite správne, aj spánková poloha dokáže s vaším zdravím urobiť divy

Share Button

spánkové polohySpánková poloha zvládne s vaším zdravím urobiť divy

Pozrite sa s nami na zúbok polohám, v ktorých najčastejšie spíte. Nezhoršujú prejavy niektorej z chorôb, ktorou trpíte? Trebárs so zažívaním alebo chrápaním?

 Pre správne fungovanie nášho tela je nesmierne dôležitý kvalitný spánok. Zabudnime teraz na chvíľu na to, či za vaše problémy so zaspávaním, častým nočným budením alebo bolesťami hlavy nie je zlý matrac. Tentoraz sa pozrieme na zúbok spánkovým polohám, v ktorých najradšej a najčastejšie spíte. Niektoré vám dokážu pomôcť od mnohých zdravotných problémov, iné vám naopak škodia.

Chrbát, brucho alebo bok?

Za najzdravšie býva všeobecne považované spanie na chrbte. V tejto polohe sa totiž chrbtica od krku až po bedrá udržuje v ideálnej polohe a so správnym podkladom vám nehrozia bolesti chrbta.

Spanie na boku odborníci odporúčajú ako druhú najlepšiu spánkovú polohu. Aj v nej sa chrbtica nachádza v prirodzenej polohe, ďaleko väčší dôraz je ale potrebné venovať kvalite matraca a vankúša.

Za najmenej zdravý je považovaný spánok na bruchu. Krčná chrbtica je v tejto polohe neustále vytočená do neprirodzenej polohy. Ráno vás potom čaká akurát nepríjemná bolesť.

Správna spánková poloha uľaví od zdravotných problémov

Pozrime sa teraz na spánkové polohy ešte z iného uhla. Vhodne zvolená spánková poloha vám totiž dokáže uľaviť od niektorých zdravotných problémov a pomôcť v boji proti nechceným príznakom starnutia.

Kedy by ste mali spať na chrbte?

  • pri problémoch s bolestivými príznakmi PMS (predmenštruačného syndrómu)
  • pri bolestiach krku (ideálne na anatomickom vankúši)
  • pri bolesti chrbta (s podloženými kolenami a bedrami)
  • pri bolestiach hlavy
  • pre ochranu pred vznikom predčasných vrások

Kedy líhať na pravý alebbeautiful young having sweet dreams on bedo ľavý bok?

  • pri potrebe zmierniť prejavy pálenia záhy (ľavý bok)
  • pri problémoch so zažívaním (ľavý bok)
  • pri bolesti ramena (na tú stranu, ktorá vás nebolí)
  • pre zmiernenie tlaku na pľúca a pečeň (pravý bok)
  • pri boji proti chrápaniu (ľavý aj pravý bok)
  • pre zlepšenie krvného obedu u tehotných žien (ľavý bok)
  • ak trpíte nočnými kŕčmi alebo syndrómom nepokojných nôh (ľavý aj pravý bok)
  • preventívne proti prejavom Alzheimerovej choroby (na pravý bok)

 

Kedy dať šancu spaniu na bruchu?

spánok

  • pri problémoch s vysokým tlakom
  • pri nutnosti podpory trávenia

Samozrejme, vieme, že celú noc nespíte v jednej polohe, ale vystriedate ich hneď niekoľko. Naučiť sa ale môžete vo vhodných polohách aspoň zaspávať. S učením spania na chrbte vám pre začiatok pomôže napríklad to, že sa zľava aj sprava obložíte vankúšmi, ktoré vám nedovolia len tak sa pregúľať.

167 Zobrazené celkovo 1 Zobrazené dnes